”Delad lycka” en novell av Snezana Lindskog ur novellsamlingen ”Lyckliga tider”

Om mig Snezana Lindskog

I mitt författarbagage har jag fantasy romanen ”Av gudarna märkta”, två antologier hos Ariton förlag, ”Över en regnbågsfika” och Över en fika kan allting hända.  ”Lyckliga tider” blir mitt tredje deltagande i en antologi.

Jag hoppas på att väcka starka känslor av hopp och glädje med mina två noveller.

Jag vill presentera mig lite annorlunda genom att svara på tre frågor. Min första fråga är: Vad skulle du vilja vara känd för? Jag önskar att jag hade kunnat varit den person som hade hitta en lösning på alla krig och för det skulle jag emotta Nobels fredspris. Men så har den frågan två möjligheter. Jag kulle kunna tänka mig vara en forskare som hittar lösningar på miljöproblemen och därmed frågan om hur vi ska rädda världen.

Min andra fråga är: Vilket är ditt drömyrke? För ett antal år sedan trodde jag att jag hade utbildat mig till mitt favorit yrke idag önskar jag att jag blev en känd författare som skriver feelgood romaner för att göra mina läsare tillfreds.

Om novellen Delad lycka

Linnea är fast besluten att hon vill vara ensamförälder för sitt barn men efter att hennes och Andreas vägar korsas på nytt ställs frågan på sin spets. Kan hon hålla fast vid sitt beslut? Läs novellen i antologin Lyckliga tider.

Novellen ingår i antologin ”Lyckliga tider” Baksidestexten: Vad är lycka? Hur upplever du en lycklig stund, lyckliga tider? Tar du tacksamt emot eller tänker du mer på avsaknaden när du hamnar i tunga situationer i livet? Är det i samband med elände du önskar dig lycka eller njuter du av den varje dag? Ofta tar du kanske lyckan för given. Har du tänkt på vad det är som skapar lycka i ditt liv? Lycka har inget med ålder att göra.  Lycka är något du känner – inte tänker. Tankar skapar sällan lycka, känslor gör. Glädje är ett känslotillstånd och när vi är glada är vi lyckliga eller roade.  I den här boken berättar 20 författare om lycka i 26 noveller.

 

Lämna en kommentar